maandag 13 augustus 2012

Indrukwekkend.....

Ik ben op reis, zo zie ik mijn leven. Ik bewandel een pad en op mijn pad heb ik ontmoetingen, erkenningen.  Het pad dat ik met Alannah bewandel is een bijzonder pad.. Letterlijk en figuurlijk.. Het brengt me verdieping in het Leven, prachtige lessen.

Zo las ik vandaag in een boek over natuurlijk paardrijden over positieve en negatieve indrukken versus beloning en straf..... Wat een mooie beschrijving van hoe het werkt... Dat beloningen en straffen akties zijn die je acheraf doet en dat je naar jouw interacties met in dit geval een paard ook kunt kijken in termen van positieve en negatieve indrukken... Deze treden op tijdens een gebeurtenis, in het Nu...Hoe ervaart de ander mij, wat voor indruk heeft hij van mij en wat voor indruk heb ik van de ander..  Het maakt dat je bij de ander jouw ideeen tot de zijne maakt op hetzelfde moment en vice versa. Dat wanneer je druk geeft met je been, deze druk direct weer laat gaan wanneer het paard reageert....

Ik was hier zo enthousiast over, dat ik het direct wilde delen met iemand, dus ik heel enthousiast aan Mirjam aan het vertellen.... Ze keek me aan en vertelde dat ze me niet kon volgen... Blijkbaar gaf ik haar geen goede indruk:) Het lag aan het moment zei ze......

Dus ik mijn enthousiasme ingehouden en vanavond Alannah hierin laten delen... Ze was erg onder de indruk vertelde ze me onder het kauwen van lekker hooi....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten