dinsdag 7 augustus 2012

Not a little bit......

Ik ben niet een klein beetje gevoelig, ik ben hoog sensitief. Ik zie dat als geschenk, en zonder arrogant te willen zijn, hoogsensitiviteit is een uiting van puurheid, je ziel je wezen die signalen afgeeft... Die signalen opvangt onbevooroordeeld, zonder filter, bam! Als baby, zelf al in de moederschoot is ieder mens hoogsensitief( en ik ben ervan overtuigd dat dit voor ieder levend wezen geldt...)... En zodra we in aanraking komen met de buitenwereld, lopen we kans om onze puurheid, diegene wie we zijn niet meer te herkennen. Want er gebeurt zoveel in de wereld dat weinig met puurheid te maken heeft, belemmert ieder levend wezen zijn of haar Leven te mogen leven zoals voorbestemd is.. Veel is terug te voeren op de angst geen controle te hebben, want we denken dat we op ons best zijn wanneer we in control zijn...

Mijn ervaring is dat niets minder waar is, not al little bit of control leidt tot vrijheid.... Zo is het ook met al wat leeft dat we tegenkomen. Een echte ontmoeting, dat je energie geeft, is een onmoeting in vrijheid, gelijkheid... Klinkt mooi he? een ontmoeting in gelijkheid, dat je elkaar aanvult, de ander erkent zoals hij is zonder te oordelen, zonder je machtiger te voelen dan de ander, maar ook zonder je gedomineerd te voelen... zalig...

Vaak lukt het me om vanuit die puurheid te Leven en soms ook niet, daar ben ik mens voor en wanneer het me niet lukt, of eerlijk gezegd, wanneer ik het niet durf, dan heb ik daar last van, want ik heb mezelf dan in de steek gelaten...

En nu mag ik deze manier van Leven verdiepen omdat er een prachtig levend wezen op mijn pad is gekomen, Alannah. En wat gun ik haar om te mogen zijn wie ze is en wat gun ik het ons om een relatie op te bouwen die puur is... Daarbij hoort geen machtsvertoon, not even a little bit..... of bustrens of pelhams......  


voor de oplettende kijker: een bitloos hoofdstel....


Wie durft er mee te gaan de diepte in, out of control, just go with te flow in alle puurheid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten