vrijdag 17 augustus 2012

Wie zit er op mij te wachten?

Vandaag sprak ik met inspirerende mensen, over ja sorry :) paarden. Alsof mijn leven nu alleen nog maar uit paarden bestaat..  Nee, het bestaat uit veel meer en een paard is veel meer dan alleen maar een paard. Het is een levend wezend dat ons tot voorbeeld kan zijn, omdat een paard in het Nu leeft en zo een prachtige spiegel voor ons is..

Maar vandaag heb ik het niet echt over paarden, maar over een zin dat in het gesprek naar voren kwam: Wie zit er op mij te wachten? (om precieser te zijn, wie zit er op een boek van mij te wachten..) Deze zin bleef maar door mijn hoofd spoken. Het is zo'n vraag die denk ik bij velen kan opkomen, in iedergeval wel bij mij... De vraag van wat ik te vertellen heb, is dat wel de moeite waard om verteld te worden en wie wil er naar luisteren.

Of je zit zo met een verhaal in je hart/ziel dat het je missie wordt, je roeping... Je wilt er graag uiting aan geven, maar hoe. Je ego kan dan soms behoorlijk in de weg zitten en je in de war laten raken, door je aan het twijfelen te brengen...

Ik geloof dat een ieder van ons een prachtverhaal in zich heeft, een missie een legende om naar te leven. Mijn ervaring is dat wanneer je dit durft dat je dan ook datgene op je pad tegenkomt wat je hiervoor nodig bent. Dat er medemensen en andere levende metgezellen, kansen en wat dan ook, allemaal op je zitten te wachten totdat jij naar je hart durft te luisteren....

Nu nog een halte tegenkomen met heel veel lef en een parkeerplaats voor je ego..... (ik mis de halte wel eens en de parkeerplaats is lastig te vinden...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten